Használja a WhatsAppot? Egy új fejlesztés érkezik, aminek valószínűleg nem fog örülni!

Új irányvonalat vesz a WhatsApp, és most bemutatjuk, milyen hatással lesz ez a felhasználókra!
A WhatsApp már régóta a Meta család tagja, és napjainkban is rengetegen választják ezt az alkalmazást a kapcsolattartásra. Eddig az egyik legfőbb vonzereje az volt, hogy mentes volt a reklámoktól, ellentétben például a Messengerrel, amely az utóbbi időszakban tele lett hirdetésekkel. Most azonban úgy tűnik, hogy a felhasználóknak fel kell készülniük a reklámok érkezésére, erről számolt be a Portfolio egyik cikkében.
A Meta 11 évnyi reklámmentesség után most először hirdetéseket vezet be a WhatsApp-on, ami jelentős változást hoz az eddigi üzenetküldő platform életébe – értesült a CNBC. Az új hirdetési forma, amelyet állapot-hirdetésnek neveztek el, a felhasználók "Frissítések" fülén, a "Státusz" funkció keretein belül fog megjelenni. Ezek a hirdetések képekből, videókból és szöveges üzenetekből állnak, amelyek 24 óra elteltével eltűnnek, hasonlóan az Instagram Stories funkcióhoz. A Meta biztosította a felhasználókat arról, hogy ezek a hirdetések nem fogják zavarni a személyes beszélgetéseket, és a kommunikáció továbbra is végponttól végpontig titkosított formában marad.
A Meta mostantól a WhatsApp Csatornák funkcióját is pénzkereseti lehetőséggé alakítja: az adminisztrátorok kiemelt keresési láthatóságért fizethetnek, és havi előfizetési díjakkal kínálhatnak hozzáférést exkluzív tartalmakhoz. Kezdetben a Meta nem vesz részesedést az előfizetésekből, de a jövőbeli terveik között szerepel, hogy 10%-os jutalékot vezetnek be.
A Meta tájékoztatása alapján a hirdetések célzása csupán alapvető információkon alapul, mint például a felhasználók földrajzi elhelyezkedése, városa, használt eszköze, nyelve, továbbá az általuk követett profilok és a hirdetésekkel való interakcióik. Mark Zuckerberg a WhatsApp-ot a Meta üzleti stratégiájának következő fontos elemének nevezte. Ezen a platformon már korábban is lehetőség volt olyan hirdetések megjelenítésére, amelyek a Facebook és Instagram felületeiről közvetlenül a WhatsApp üzenetküldőre irányították a felhasználókat.
A WhatsApp-nak már több mint 3 milliárd havi aktív felhasználója van, a Meta ezzel a bázissal kívánja megerősíteni szerepét az üzleti üzenetküldés globális piacán. A WhatsApp alapítói, Jan Koum és Brian Acton annak idején élesen ellenezték a reklámokat, és a Meta 2014-es felvásárlását követően éppen emiatt távoztak a cégtől. A mostani döntés így szimbolikus szakítást jelent az alkalmazás eredeti értékeivel.