Várkonyi Andrea a tanítás fontosságáról osztotta meg gondolatait, miközben elismeréseket adott át a kiemelkedő pedagógusoknak. Az esemény során a tanulás és a tanítás értékét hangsúlyozta, valamint a tanárok elhivatottságát ünnepelte.

A Mészáros Csoport által szervezett High-Tech Suli program harmadik konferenciáján a mesterséges intelligencia, az űrkutatás és a tanulási közösségek jövőformáló hatását helyezték a középpontba. Az esemény keretében átadták a program kiváló pedagógusa díjakat is, elismerve a kiemelkedő oktatók munkáját.
A Mészáros Csoport közleménye szerint 2021-ben indult High-Tech Suli program mára az ország egyik legátfogóbb intézményfejlesztési kezdeményezésévé vált, amely a legmodernebb technológiai eszközökön és korszerű pedagógiai módszereken keresztül készíti fel a diákokat a jövő munkaerőpiaci kihívásaira. A programon keresztül eddig csaknem 2 milliárd forintot fordított a Mészáros Csoport oktatásfejlesztésre.
A konferencia kiemelkedő eseménye volt a High-Tech Suli program kiváló pedagógusa díjak átadása. E jeles alkalmon dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke, valamint Horváth Ádám, a program szakmai vezetője adta át a megtisztelő elismeréseket.
"A tanítás szerintem többről kell szóljon, mint ismeretek átadásáról, fontos, hogy a gyerekek megtanuljanak gondolkodni, kérdéseket feltenni és egészében lássák a folyamatokat. A High-Tech Suli programban dolgozó tanárok éppen ezt teszik: nemcsak lépést tartanak a technológiai változásokkal, hanem megmutatják, hogyan lehet ezeket tudatosan, kreatívan és emberközpontúan beépíteni az oktatásba. Közülük is a legjobbakat díjaztuk a mai konferencián" - mondta el dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke.
A délelőtti plenáris ülések során a technológia, pedagógia és inspiráció összetett kapcsolódási pontjait vizsgáltuk. Az "Magyarország és a világűr - A HUNOR Program hatása az oktatásra" című előadás betekintést nyújtott abba, miként válhat az űrkutatás a természettudományos tantárgyak és a diákok lelkesedésének egyik legérdekesebb hajtóerejévé. A nemzetközi vendégelőadó, Agueda Gras-Velazquez, az European Schoolnet természettudományos osztályának oktatási vezetője, a tanulási közösségek és a kollaboratív oktatási formák legújabb európai gyakorlatait osztotta meg velünk, ezzel gazdagítva a diskurzusunkat.
A délutáni program középpontjában a gyakorlati tudásmegosztás állt, ahol a résztvevők négy tematikus szekcióban merülhettek el a legfrissebb pedagógiai és technológiai innovációk világában. A szekciók közötti "jó gyakorlat csere" lehetősége gazdagította az eseményt, lehetővé téve, hogy az iskolák tapasztalataik megosztásával új ötleteket és együttműködési lehetőségeket fedezzenek fel egymás között.