Több mint 25 éven keresztül csalta meg a turistákat a Colosseum jegyértékesítő rendszere, amelynek következményeként a hatóság 20 millió eurós büntetést szabott ki.


Olaszország csalásellenes hatósága szigorú intézkedéseket hozott, és közel 20 millió eurós bírságot rótt ki arra a vállalatra, amely 1997 és 2024 között felelt a Colosseum belépőjegyeinek értékesítéséért. A hatóság tájékoztatása szerint a CoopCulture nevű cég tudatosan nem akadályozta meg, hogy más cégek online módon megvásárolják a jegyeket. Ennek következményeként a látogatók kénytelenek voltak magasabb áron jegyeket vásárolni a közvetítőktől, akik szintén büntetésben részesültek.

A 2023-as évben megkezdett vizsgálat során napvilágra került, hogy az online elérhető olcsóbb jegyeket szinte azonnal automatizált rendszerek segítségével felvásárolták különböző vállalatok, akik ezeket aztán jelentős áron túlárazva értékesítették tovább. Ennek következtében a helyszínen érkező látogatók számára már egyáltalán nem volt lehetőségük közvetlenül jegyet vásárolniuk; csupán a más cégek által közvetített lehetőségek maradtak számukra.

A vizsgálat során a hatóság megállapította, hogy a CoopCulture nem tett eleget a szükséges intézkedéseknek a visszaélések megelőzése érdekében, ami évente több százmillió eurós kárt okozott a turistáknak. Emellett bírságot kaptak azok a cégek is, amelyek a jegyek visszaélésszerű továbbértékesítésével foglalkoztak. A hat érintett vállalat között olasz, német, holland és ír cégek is szerepeltek, akik a CoopCulture weboldaláról vásárolták meg az olcsó belépőket.

A hatósági közleményből nem derült ki, hogy a turisták ez idő alatt mennyivel drágábban jutottak hozzá a jegyekhez. A Hvg szerint fejenként 18 euróért lehet meglátogatni a Colosseumot és a Forum Romanum egy részét fedő archeológiai parkot. A belépés ingyenes a római lakosok számára, de kedvezményben részesülnek a gyerekek, tanulók, idősek is, ha az Európai Unió állampolgárai.

Related posts