Újabb lakossági fórumra készülnek, miután Vitézy Dávid nyilvános bejegyzése nyomán a Mol is reagált az újpesti stadionnal kapcsolatos tervekre.
A közösség és a szakértők egyaránt sürgetik, hogy az új stadion megépítése során korszerű közlekedési fejlesztések és hatékony parkolási megoldások valósuljanak meg.
Az Újpest stadionja, amely már több mint egy évszázada áll a Megyeri úton, a Szusza Ferenc nevét viseli. Azonban a létesítmény számos szempontból elmarad a modern elvárásoktól. Például, a tájolásával kapcsolatban nem felel meg az UEFA által megfogalmazott szabványoknak, mivel a pályát kilencven fokkal el kellene forgatni a megfelelő irányba. Emellett a stadion körüli parkolóhelyek száma is elégtelen, és a tömegközlekedési lehetőségek is korlátozottak; a létesítményhez csupán autóbuszokkal lehet eljutni, így a látogatók számára nehézkessé válik a megközelítés.
A klub tulajdonosa több szempontot mérlegelve hozta meg azt a döntést, hogy a csapatot átköltözteti, és a negyedik kerület egy újabb szegletében indít fejlesztési projektet. A Mol célja, hogy nemcsak egy modern stadiont, hanem egy átfogó sportparkot is létrehozzon a Fóti úton. Az ott található, jelenleg kihasználatlan telek megközelítése sokkal kényelmesebb, mint a Szusza Ferenc Stadion esetében, hiszen a közeli villamosmegálló révén könnyebben elérhető a helyszín.
Vitézy Dávid, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának elnöke és közlekedési szakértő, a közösségi médiában megosztotta véleményét arról, hogy a beruházó, a Mol, nem tesz eleget a környék közlekedésének fejlesztéséért. Szerinte a cég felelőssége, hogy aktívan részt vegyen a helyi közlekedési infrastruktúra javításában.
"A tegnap Lázár János tárcája által közzétett kiemelő rendelet tervezete szerint az Újpest új focistadionja bármiféle tömegközlekedési fejlesztés nélkül épülne meg. Ez nemcsak megdöbbentő, hanem várostervezési szempontból is súlyos hiba. Európában vagy Ázsia fejlett részein egy ekkora forgalomvonzó létesítményt kizárólag nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési hálózat mellé engedélyeznének - hiszen egy 18-22 ezres stadion működése, különösen késő esti mérkőzések idején, hatalmas egyszerre jelentkező közlekedési terhelést okoz. Nehéz eldönteni, hogy a kormány valóban nem érti a korszerű várostervezés alapvetéseit, vagy csak nem érdekli, hogy Budapest hogyan fog működni egy ilyen beruházás után. Az új, 18 ezer férőhelyes - később 22 ezresre bővíthető - stadion a Fóti út 141. alatt épülne meg, egy családi házas lakóövezet közvetlen közelében. A kiemelő rendelet előírja, hogy minden 45 férőhely után egy parkoló épüljön. Ez azt jelenti, hogy néhány száz parkolóhellyel próbálják meg kiszolgálni a több tízezres forgalmat - ami nyilvánvalóan teljesen elégtelen. A tervezetben egyetlen szó sincs a tömegközlekedés fejlesztéséről. Elvileg 15 perc sétával elérhető a Rákospalota-Újpest vasútállomás, de nincs megfelelően kiépített gyalogos kapcsolat ilyen tömegek kezeléséhez, és késő este itt már nincs sűrű vonatforgalom, az infrastruktúra nem alkalmas célvonatok indítására, és a peronok is túl szűkek egy nagyrendezvény utáni tömeg biztonságos kezeléséhez. Az állomás teljes felújítására a kész tervek már régóta megvannak, de Lázár János három éve ezt a projektet is leállította."
Vitézy azzal zárja sorait, hogy reményei szerint az Újpest vagy a Mol mindent megtesz a közlekedési fejlesztés érdekében. A beruházó korábban lakossági fórumot tartott az ügyben, amelyen a stadion környékén élők vettek részt. A helyiek nem ugrottak ki a bőrükből a beruházás miatt, még pert is fontolgattak. Ott elhangzott, hogy a kezdetektől fogva figyelembe veszik a környék forgalmi és parkolási adottságait, és törekszenek arra, hogy a sportpark működése ne járjon aránytalan közlekedési terheléssel - ennek érdekében a tervezés forgalomtechnikai vizsgálatokra épül, valamint célzott közútkezelői egyeztetések is zajlanak.
Keresésünkre a Mol is kifejtette álláspontját az eseményekkel kapcsolatban:
"A kormányzati kiemelési javaslat beadását üdvözöljük, mivel ez új lehetőségeket nyit meg a sportpark megvalósításához szükséges szakmai egyeztetések és a közlekedési, valamint környezeti garanciák intézményes keretek közötti lebonyolítására. A társadalmi egyeztetések során is egyértelművé vált, hogy a kiemelési javaslat nem jelenti a döntések véglegessé válását; éppen ellenkezőleg, ez a további tárgyalások alapját képezi. A fejlesztés előrehaladtával mi továbbra is kiemelten fontosnak tartjuk a nyílt párbeszédet a helyi közösséggel, ezért hamarosan újabb lakossági fórumot tervezünk" - nyilatkozta az Újpest tulajdonosa.