Czékmány Norbert számára az első verseny a Rally2-es Citroennel igazi mérföldkő volt. A rajtnál egyfajta izgalom és feszültség keveredett benne, ahogy a motor zúgása betöltötte a levegőt. Az autó irányítása kihívást jelentett, de Norbert magabiztosan vágo


Czékmány Norbert az idei évben jelentős előrelépést tett karrierjében, és a HRT Racing színeiben Rally2-es Citroennel vágott neki az ORB versenysorozatnak. Az első megmérettetés Diósgyőrben zajlott, ahol izgalmas pillanatokkal indult a szezon.

Czékmány Norbert korábban már megmutatta tehetségét a Lada volánja mögött, de emellett ORB2-es és Peugeot Kupa bajnok is volt, R2 és Rally4-es Peugeot 208-assal. Az idei évben azonban új kihívások elé néz, hiszen a HRT Racing színeiben egy Rally2-es Citroënnel folytatja pályafutását, navigátora pedig Farnadi Ágnes lesz.

A páros már a Diósgyőr Rally elején megmutatta tempóját, azonban végül a kiesés is hamar jött.

A versenyt követően Czékmány Norbert exkluzív interjút adott a RallyCafé.hu portálnak.

Milyen stratégiával készültél fel a diósgyőri megmérettetésre?

Az idei év számomra a tapasztalatok gyűjtéséről és a tanulásról szól. Eddigi életem legfontosabb mérföldkövéhez érkeztem, és mindent megteszek, hogy sikeresen végigcsináljam. Ezen a versenyen az volt a célom, hogy egyensúlyt találjak a feszes és biztonságos tempó között, és így felmérjük, honnan is indulhatunk az élmezőny tempójának eléréséhez.

Talán a várakozások felett, már a harmadik szakasz végére a dobogó harmadik fokán találtad magad. Mennyire volt ez meglepő számodra, és mennyire kellett ehhez bátorságot vállalnod?

Én is nagyon örültem az első kör szakaszeredményeit látva! Főleg amiatt, hogy egy új és nagyon erős autóval, minden kockázatot elkerülve, kényelmes és óvatos autózással sikerült ezt a tempót hoznunk. A kör végén itinert javítottunk, már akkor is látszott, hogy vannak olyan tartalékjaink, amiket a későbbiekben még fel fogunk tudni szabadítani.

A harmadik gyorsasági szakaszon sajnos nem tudtuk elérni a célvonalat. Kérlek, oszd meg velem, mi történt pontosan!

Egy hosszú, erőteljes jobbos ívén viszonylag korán ráléptem a gázpedálra, ami miatt a kigyorsításom egy kicsit szélesebbre sikeredett a tervezettnél. A külső ív szélén, az útpadka mellett egy apró, de annál makacsabb szikladarab bújt meg az avarban. Ezen a kis akadályon átgurultam, ám sajnos akkora sérülést okozott a futóműben, hogy bár le tudtunk gurulni a szakaszról, a versenyt folytatni már nem volt lehetőségünk. Legutóbb 2017-ben, közel negyven versennyel ezelőtt tapasztaltam hasonlót. Szomorúan konstatálom, hogy ez a sorozat most megszakadt, de a történtekből levonom a megfelelő tanulságokat, és a tapasztalatokat magammal viszem a jövőbe.

Mennyire érezted csalódottnak magad? A következő versenyen is ugyanebben a tempóban szeretnél teljesíteni, vagy inkább óvatosabb megközelítést tervezel?

A Citroen C3 Rally2 egy páratlan versenyautó, amely már az első kilométerek után is lenyűgözött. Bár a tapasztalatom még korlátozott, és más márkák teljesítményéről csak közvetett információim vannak, a C3 Rally2 valóban az igazi versenyzés esszenciáját hordozza magában. Azok számára, akik értik a versenyautók nyújtotta élményt, ez az autó a legjobb alapot kínálja a gyorsaság eléréséhez. Ezzel együtt nem szeretném elfelejteni, hogy nem gentleman-driverként tekintek magamra; a céljaim komolyan veszem. A tempóm fejlesztésében nagy segítséget nyújt a HRT Racing csapata, akikkel együtt lépdelünk előre, és most közösen tettük meg első Rally2-es kilométereinket. Hálás vagyok nekik a támogatásért és a háttérmunkáért, valamint azért, hogy mindig emlékeztetnek minket: együtt képesek vagyunk legyőzni az akadályokat, és folytatni az utunkat a kitűzött célok felé.

Melyik izgalmas megmérettetés vár ránk a következő versenyen?

Nagyon vágyunk arra, hogy részt vegyünk a veszprémi megmérettetésen, de sajnos jelenleg nem állnak rendelkezésünkre a szükséges feltételek. Minden erőnkkel dolgozunk az utolsó pillanatig, hiszen ez a csapatunk lényege: mindig tisztában vagyunk azzal, mikor kell a realitás talaján maradnunk. Most is ezt tesszük, és ennek megfelelően legközelebb a Mecsek Rally szerepel a naptárunkban. Reméljük, hogy addig még lesz lehetőségünk egy alaposabb tesztelésre vagy kisebb versenyzésre.

Related posts