Csődeljárás alatt áll az egyik legismertebb diszkont légitársaság.


Az amerikai Spirit Airlines fapados légitársaság csődvédelmet kért, miután 2020 eleje óta több mint 2,5 milliárd dollárt veszített, és 2025-ben több mint 1 milliárd dollárnyi adósságtörlesztéssel kell szembenéznie.

A globális pandémia következményei és a Spirit Airlines JetBlue-nak történő eladásának kudarca súlyosan érintették a légitársaságot, mely 2020 eleje óta már több mint 2,5 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A helyzet súlyosságát tovább fokozza, hogy a következő egy évben több mint 1 milliárd dollárnyi adósságot kell rendeznie, így a vállalat úgy döntött, hogy csődvédelmet kér a fennálló pénzügyi nehézségek miatt.

A légitársaság, amely az Egyesült Államok legnagyobb fapados szolgáltatójának számít, bejelentette, hogy az előre tervezett csődeljárás alatt is szeretné megőrizni a megszokott üzleti működését, és folytatja járatainak értékesítését az utasok számára. Ennek ellenére a Wall Street Journal múlt pénteki értesülései nyomán a floridai központú vállalat részvényei 25%-kal estek, ami összességében egy drámai, 97%-os visszaesést jelent 2018 vége óta, amikor a légitársaság még nyereséges működést tudott felmutatni.

Ted Christie vezérigazgató augusztusban hangsúlyozta, milyen elengedhetetlen a közelgő adósságlejáratok megfelelő kezelése, és kiemelte, hogy ehhez a kötvénytulajdonosok tanácsadóinak bevonása is szükséges. Ezt követően hozzátette:

A jelenlegi járványhelyzet ellenére az utazni vágyók továbbra is a Spirit Airlines szolgáltatásait választják, bár a költségek csökkentésére törekednek. Az idei év első hat hónapjában a légitársaság utasainak száma 2%-kal emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva, azonban átlagosan 10%-kal alacsonyabb viteldíjat fizetnek. Ez a tendencia a viteldíjakból származó bevétel mérföldenkénti csökkenését, mintegy 20%-ot eredményezett, ami tovább súlyosbítja a Spirit pénzügyi nehézségeit.

A visszaesés mögött több összefüggés húzódik meg. A folyamatosan emelkedő költségek, különösen a munkaerő terén, jelentős hatással voltak a Spirit működésére. Emellett a nagy amerikai légitársaságok is próbálnak versenyre kelni a Spirit költségtudatos utasaival, saját kedvezőbb áru jegyeik révén. Ráadásul az amerikai szabadidős utazások – amely a Spirit fő célpiaca – viteldíjai is csökkentek az új járatok túlkínálatának következtében.

Miközben a prémium légiközlekedési szegmens dinamikusan fejlődik, a Spirit hagyományos szolgáltatásai stagnálásnak indultak. E helyzetre reagálva a Spirit jelentős átalakításon ment keresztül az idei nyáron, és úgy döntött, hogy olyan csomagolt viteldíjakat kínál, amelyek számos előnyt tartalmaznak. Ezek között szerepel a tágasabb ülések, elsőbbségi beszállás, ingyenes poggyász, internet-hozzáférés, valamint ingyenes snackek és italok biztosítása.

Related posts