BOON - A használt autók világában még mindig előfordul, hogy a kilométeróra állásának manipulálása megtörténik.
A használt autók piaci értékének egyik kulcsfontosságú tényezője a futásteljesítmény. Azok az autók, amelyek alacsonyabb kilométeróra-állással rendelkeznek, általában magasabb áron kelnek el, hiszen a kevesebb megtett kilométer kevesebb kopást és nagyobb megbízhatóságot sugall. Ebből kifolyólag nem ritka, hogy egyes kereskedők különféle trükkökkel próbálnak manipulálni a kilométeróra állásával, hogy a járművet kedvezőbb fényben tüntessék fel.
Székely Róbert autószerelő a boon.hu-nak kifejtette, hogy a használtautó vásárlók körében elterjedt egy tévhit, miszerint a futott kilométerek száma a legfontosabb tényező az autó állapotának megítélésében. Valójában azonban a jármű állapota sokkal lényegesebb. Például, ha találkozunk egy 10 éves autóval, amelynek kilométerórája csupán 1000 kilométert mutat, az gyanús lehet. Ilyen esetben érdemes alaposan megvizsgálni az autót, mert lehetnek árulkodó jelek. Ilyen jelek közé tartozik, ha a vezető oldali ülés már kopott, vagy akár szakadt is, hiszen ez arra utalhat, hogy az autót nagyobb igénybevételnek vetették alá, mint amit a kilométeróra mutat. A kárpit, a könyöklők és a gumírozott pedálok állapota szintén sokat elárulhat az autó használati előzményeiről. Ha ezek a részek láthatóan elhasználódtak, akkor érdemes kételkedni abban, hogy a jármű valóban olyan keveset futott, mint ahogy azt a kilométeróra jelzi.
Erről a taxisok is tudnának mesélni, ugyanis mire a járművük kiöregszik (Magyarországon a taxi nem lehet 10 évesnél idősebb), addigra megtesz átlagosan 400-500 ezer kilométert. Ekkor a tulajdonosok megpróbálják eladni azt, több-kevesebb sikerrel, ugyanis ha valaki meglátja ezeket a számokat, egyből elmegy a kedve a vásárlástól, holott pont azért lehet egy ilyen futásteljesítményű autó akár sokkal jobb állapotban is, mivel munkaeszköz volt, amit bizony rendben kellett tartania a tulajdonosnak, hogy ne érje váratlan meglepetés és essen ki a munkából.
"Egyszer volt egy autóm, amit 3 millió forintért vásároltam meg. Igaz, hogy már akkor is 120 ezer kilométert futott, de mire eladtam, körülbelül 400 ezer kilométert gyűjtött össze. Amikor eljött az értékesítés ideje, volt olyan kereskedő, aki csupán 300 ezer forintot ajánlott érte. Pedig az autó kiváló állapotban volt! Rendszeresen cseréltem az olajat 10 ezer kilométerenként, vezérlést is cseréltem rajta, sőt, még hengerfej-felújítást is végrehajtottam, ami gyakorlatilag olyan, mintha újraindulna az autó élete. Az egyetlen probléma, hogy a kilométeróra nem áll le ilyenkor." - mesélte Balogh Márk, a taxisofőr.