"A pozitív hír, hogy nem estem vissza" - Hamilton egy titokzatos tényezőre hivatkozik pénteki tévedésével kapcsolatban | M4 Sport


Lewis Hamilton eddigi nyilatkozatai alapján úgy tűnik, hogy a sprintidőmérős megpördülése nem csupán egy egyszerű vezetői hiba volt, hanem mögötte más okok is állhatnak, amelyeket csak burkoltan, utalásokkal fejez ki.

Lewis Hamilton a 18. rajtkockából várta a Belga Nagydíj sprintfutamának kezdetét, miután a pénteki sprintidőmérő során két hiba miatt már a Q1-ben búcsúzni kényszerült. Az első körében a Stavelot kanyarban veszítette el az irányítást, míg az utolsó körét egy megpördüléssel zárta a Buszmegállóban.

A leintés után Hamilton nem mondott sokat a történtekről, de azzal, hogy megjegyezte, egész pályafutása során nem történt még vele olyan hátsó kerekes blokkolás, mint most, célozgatott rá, hogy itt valami az autóval sem stimmelt. Főnöke, Frédéric Vasseur ezzel szemben semmi jelét nem adta ennek, és inkább a versenyzőjére hárította a felelősséget.

Hamilton szombaton a 15 körös sprintversenyen három pozíciót tudott előrelépni, részben Pierre Gaslynak köszönhetően, aki műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni. Végül a 15. helyen zárta a futamot. A verseny során Andrea Kimi Antonelli folyamatos figyelmet igényelt tőle, hiszen nem akarta, hogy a fiatal tehetség megelőzze. A DRS-zónák miatt azonban a mezőnyben nem zajlottak látványos csaták, így a helyezkedés viszonylag nyugodtan alakult.

- mondta öniróniával Hamilton a verseny után, utalva a pénteki piruettjére. "Kár, hogy DRS-vonatba kerültem, nehézzé tette a versenyt. Ugyanakkor sokat tudtunk meg a fejlesztésekről."

Hamilton nem hagyta figyelmen kívül a pénteki bakiját, és noha konkrét részleteket ezúttal sem osztott meg, világossá tette, hogy a gondok az autóval adódtak, nem pedig őt terhelik. Az F1 TV munkatársa érdeklődött arról, hogy sikerült-e neki már összeraknia az eseményeket a pénteki napon.

"A fékeket egészen jónak éreztem, és lényegében ugyanott fékeztem, mint az első edzésen, de egy kicsivel nagyobb nyomással, amitől megcsúszott a hátulja. Megértettük, most már mentünk is vele egy kicsit, és reméljük, hogy most már nem lesz probléma. Reméljük!" - mondta Hamilton.

A Kanadai Nagydíj pénteki első szabadedzésén Leclerc egy váratlan pillanatban csúszott ki a második sikánnál. Egy hirtelen fékezési hiba következtében a Ferrari a falnak ütközött. Ahelyett, hogy a bukótérbe menekült volna, Leclerc úgy döntött, hogy megpróbál a füvön átvágva visszatérni a pályára, miután észlelte, hogy nem tudja bevenni a kanyart. Ez a rossz döntés végül drága árat követelt.

Hamilton nem fedte fel, melyik elemről van szó. Az utóbbi hétvégéken egyáltalán nem utaltak arra, hogy a két autó között eltérés lenne, sőt, még azt is megjegyezte, hogy folyamatosan közelebb jut Leclerc beállításaihoz.

"Finomítani szükséges rajta. Tegnap volt az első alkalom, hogy kipróbáltam ezt, és most lehetőségünk van a csiszolására. A versenyidőmérőig még van lehetőségünk a módosításokra" - mondta Hamilton.

Reményei szerint a folytatás kedvezőbb eredményeket hoz. „Az időmérőn kifejezetten jól teljesítettem. A verseny során viszont nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettem volna, de mivel az időmérős pozíció kulcsfontosságú, bízom benne, hogy ma sikerül jobb eredményt elérnem.”

Related posts