Természetesen! Íme egy egyedi változat: "négy keréken"


Hivatalosan is bemutatkozott a Xiaomi második autója, az YU7. Míg az SU7 szedán a Porsche Taycan inspirációját tükrözte, addig az új elektromos SUV a Ferrari Purosangue vonalait idézi. Az új kínai villany-SUV ránézésre igazán vonzó, hiszen a dizájn terén sikerült jól megvalósítani a bevált stílusjegyeket. Azonban felmerül a kérdés, hogy a Ferrari hogyan reagál majd erre a hasonlóságra, hiszen a híres olasz márka nem ismert arról, hogy szó nélkül hagyná a hasonlóságokat. De ez már egy másik történet.

A kínai tervezők újdonságának alapját nem az olasz dizájn, hanem a Porsche Taycan Cross Turismo szolgálta, így a formanyelv nem teljesen új, de mégis friss és izgalmas. A beltér tervezésénél a Tesla minimalista megoldásait vették alapul, de néhány innovatív elemet is beemeltek. Például a hatalmas központi kijelző mellett egy széles, lapos kijelző található a szélvédő alatt, ami különleges élményt nyújt. Az összhatás a belső térben figyelemre méltóan sikerült: az ülések elegánsak, a fémbetétek vonzóak, és a Xiaomi ügyesen választotta meg a színkombinációkat is. A luxus iránti igény sem maradt figyelmen kívül, hiszen a hátsó üléssor dőlésszöge elektromosan állítható. A csomagtartó mérete is lenyűgöző: 678 liter, emellett pedig a YU7 elülső része is kínál tárolóhelyet, ahol akár a töltőkábelek is elférnek, ennek kapacitása 141 liter.

Mondjuk, hely lehet is bőven az autóban, hiszen a Xiaomi SUV-ja tetemes darab: egy milliméter híján 5 méter hosszú, és négy milliméter híján 2 méter széles, a tengelytávja pedig kereken 3 méter, vagyis sokkal nagyobb a valóságban, mint ahogyan a képeken mutat. Ezen adatok azt is jelentik, hogy az YU7 méretben leginkább a Tesla Model X-hez áll közel, bár valamivel rövidebb a Xiaomi hobbiterepjárója, a tengelytávja valamivel még hosszabb is, mint a Tesla legnagyobb SUV-jának. Nem elhanyagolható, ha már a méreteknél tartunk, a hasmagasság sem, ami a légrugós futóműnek köszönhetően akár 22 centi is lehet.

A YU7 teljesítménye lenyűgöző: a belépő szintű változat 320 lóerőt produkál, egy elektromotorral és egy 96,3 kWh kapacitású akkumulátorral felszerelve. Ez a dinamikus kombináció lehetővé teszi, hogy az autó elméletben akár 835 kilométert is megtegyen egyetlen töltéssel. A középső kivitel, amely ugyanazzal az akkumulátorral rendelkezik, már két villanymotort használ, így összesen 496 lóerőre képes, bár a nagyobb teljesítményért cserébe a hatótáv csökkent, itt 760 kilométerre számíthatunk. A legizgalmasabb változat 690 lóerőt kínál, ami felveti a kérdést: valóban szükség van ennyi erőre egy hobbiterepjáróban? A gyorsulás viszont figyelemre méltó: 3,2 másodperc alatt elérheti a 100 km/h sebességet, és a 101,7 kWh-s akkumulátorának köszönhetően 770 kilométeres elméleti hatótávval rendelkezik. A nagy teljesítmény mellett a fékezés is kulcsfontosságú, ezért a gyártó mindhárom változatnál Brembo fékeket alkalmazott, ami még a regeneratív fékezés mellett is biztosítja a szükséges megállási teljesítményt.

Az elméleti hatótávok kapcsán ugyanakkor érdemes kiemelni, hogy ezek egyrészt a híresen optimista kínai CLTC-ciklus szerint vannak megadva, másrészt a

A Xiaomi korábban bemutatott SU7 modellje kapcsán már világossá vált, hogy érdemes óvatosan bánni a gyártó által megadott adatokkal. Ugyanakkor, ha a CLTC-ciklus alapján mért értékekből levonunk 15-20%-ot, akkor is figyelemre méltó hatótávot kínál az YU7, ami kétségtelen. Emellett a töltési folyamat sem okozhat majd csalódást a jövőbeli tulajdonosok számára, hiszen a gyártó ígérete szerint mindössze 12 percre lesz szükség ahhoz, hogy az autó az akkumulátor kapacitásának 10%-ról 80%-ra töltődjön. Persze, ehhez elengedhetetlen a megfelelő töltőinfrastruktúra is.

A Xiaomi még nem tette közzé a YU7 hivatalos árait, de várhatóan hamarosan megtudhatjuk, milyen árcédulát kap ez a modell.

A BYD áprilisi eladási teljesítménye valóban figyelemre méltó, ahogy azt a JATO Dynamics autóipari elemzése is megerősíti. Az eredmények alapján a vállalat nemcsak hogy sikeresen navigálta a piaci kihívásokat, hanem jelentős növekedést is mutatott az értékesítések terén.

A Reuters által közzétett vállalati adatok szerint 2025 áprilisi statisztikák alapján először fordult elő, hogy a BYD több elektromos járművet értékesített Európában, mint a Tesla. A kínai gyártó nemcsak villanyautókat, hanem plug-in hibrid modelleket is forgalmazott, azonban az értékesítési számok alapján a hagyományos elektromos autók teljesítménye volt a döntő tényező. Az áprilisi eladások során a BYD 7231 akkumulátoros elektromos autót értékesített, míg a Tesla 7165 példányt adott el. Ez a tendencia új mérföldkő a piacon, amely a BYD növekvő népszerűségét tükrözi.

A trónfosztás mögött az elemzők szerint a Tesla elavult modellpalettája és Elon Musk vezérigazgató politikai szerepvállalásának negatív hatása áll. Akármi is legyen az ok, az áprilisi eredmények mérföldkőnek számítanak az európai autópiac történetében, különösen figyelembe véve a két vállalat kiindulási helyzetét – nyilatkozta Felipe Munoz, a JATO Dynamics piaci elemzője a Reutersnek. Hangsúlyozta, hogy a Tesla hosszú időn át dominálta az európai villanyautó-piacot, míg a BYD az európai terjeszkedését csak 2022 végén kezdte meg, Norvégián és Hollandián kívül.

A JATO összesítése szerint idén áprilisban 28%-kal több elektromos autót adtak el Európában, mint a tavalyi év negyedik hónapjában. A növekedésben annak is szerepe lehet, hogy az európai vásárlók egyre inkább bizalmat szavaznak a kínai autóknak. Annak ellenére, hogy az Európai Unióban büntetővámok terhelik a kínai elektromos autókat, 59%-kal magasabb volt ezek értékesítése, mint tavaly áprilisban. Mindezt úgy, hogy az európai, a japán, a dél-koreai és az amerikai konkurensek együttvéve csak 26%-os növekedést tudtak felmutatni. A Tesla pedig egyenesen csökkenést kellett elkönyveljen, fennállása óta először a múlt évben. Az amerikai villanyautógyártó minden bizonnyal idén is csökkenéssel kell számoljon, mivel az első negyedévben 13%-os lemaradásban volt 2024 első három hónapjához képest.

Elon Musk nemrégiben azt nyilatkozta, hogy sikerült visszafordítaniuk a kedvezőtlen piaci trendeket, és hogy a kereslet stabilan erős Európán kívül minden más piacon. Azonban nem meglepő, hogy Musk szavai mögött mindig van egy csipetnyi kétely, hiszen nem ez az első eset, amikor nem osztotta meg teljes mértékben a valóságot. A Tesla eladásainak visszaeséséhez több tényező is hozzájárul. Különösen a Model Y, amely a gyártó legnépszerűbb típusa, most éppen ráncfelvarráson esik át, ezért a gyártósorokat át kellett alakítani. A tömeges kiszállítások csak az év hátralévő részében várhatók, ami szintén nem kedvez a keresletnek. Ezen kívül sok vásárló szeme egy olyan megfizethetőbb, szélesebb közönség számára elérhető elektromos autóra vágyik, nemcsak a Teslától, hanem más autógyártóktól is.

A cikkben bemutatott adatok ellenére nem érdemes lemondani az európai autógyártás jövőjéről. A JATO statisztikái alapján, bár a BYD szemet gyönyörködtető növekedése figyelemre méltó, a hagyományos autógyártók továbbra is dominálnak mind a hagyományos, mind az elektromos járművek piacán.

Az áprilisi európai értékesítési statisztikák alapján a Renault Clio kiemelkedett, mint a legnépszerűbb autómodell, hiszen közel 19 ezer példány talált gazdára. A második helyen a Dacia Sandero, míg a harmadik pozícióban a Peugeot 208 végzett. Érdekesség, hogy tavaly egész évben a Sandero dominálta a rangsort, a Clio a második, míg a Volkswagen Golf a harmadik helyet foglalta el.

Ha a gyártók rangsorát vizsgáljuk, a Volkswagen-csoport áll az élen, őt követi a Stellantis, majd a Renault. Az elektromos autók piacán szintén a Volkswagen dominál, mögötte a BMW és a Skoda található. A BYD a tizedik helyen végzett, ami viszonylag alacsony pozíciót jelent. Az elektromos modellek között a Skoda Elroq vezeti a sort, ezt követi három Volkswagen modell: az ID.3, az ID.7 és az ID.4. A holland piac kedvence, a Kia EV3, pedig az ötödik helyen áll.

Related posts