A kocsid már több mint 10 éves? Akkor valószínűleg sok beszélgetés folyt már a műszaki állapotáról.


A minisztérium tájékoztatása szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot terjesztett elő a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatát szabályozó 2014/45/EU irányelv revíziójára. A javaslat egyik fő célja, hogy integrálja a legújabb technológiai újításokat - többek között az elektromos és hibrid járművek vizsgálati eljárásainak frissítését - a meglévő vizsgálati rendszerekbe.

Az irányelv módosítása mindemellett a tagországok számára előírná a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsi) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú gépjárművek éves időszakos műszaki vizsgálatát. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal.

Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta, Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, azonban a tíz évnél idősebb személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.

Related posts